Absintbereiding

Helfrichs Verte

Helfrich (04/17/05 om 20:59:29):

Geen commentaar. Ik ben verliefd.




 

sixela (04/20/05 om 16:06:12):

Helfrich schreef:

Geen commentaar. Ik ben verliefd.

Mooie glazen, eh, die nieuwe van Phil?

Mooie kleur - wel iets te donker voor een jonge absint.

De louche is verbazend mooi - veel groene anijs, of toch wat steranijs?

Jammer dat ik het parfum niet kan snuiven tot hier...

 

Helfrich (04/20/05 om 16:40:27):

sixela schreef:


Mooie glazen, eh, die nieuwe van Phil?

Inderdaad. Mooie en fijne glazen, een aanrader (wel alleen te gebruiken met een smalle of spitse lepel, als je het reservoir nog wilt doorroeren).

Mooie kleur - wel iets te donker voor een jonge absint.

In werkelijkheid is de kleur iets lichter. De volgende zal ik wat minder kleuren, vooral om het aandeel van de kleuringskruiden in de smaak wat te beperken.

De louche is verbazend mooi - veel groene anijs, of toch wat steranijs?

Bijna alleen groene anijs. Er zit wat steranijs in de achtergrond, waar hij mij best goed bevalt. De anethol die voor de louche zorgt zal bijna geheel van de groene anijs en de venkel afkomstig zijn. Mijn blanke distillaten zonder steranijs vertonen een louche die minstens even dicht is.

 

Z.v.E (04/20/05 om 19:25:46):

Fraai

 

wilbert_v (04/20/05 om 21:36:03):

Zeker een bijzondere kleur! Wanneer kunnen we de eerste flessen in de schappen verwachten?

Nu we het er over hebben... na mijn endoscopie vandaag mag ik weer alcohol, genoeg geschreven voor vandaag!!!

 

Helfrich (04/21/05 om 10:33:35):

wilbert_v schreef:

Zeker een bijzondere kleur! Wanneer kunnen we de eerste flessen in de schappen verwachten?

Dat zal waarschijnlijk niet al te lang meer duren. In eerste instantie zullen ze alleen op Amsterdamse schappen te verwachten zijn.

Neem vooral contact met mij op als je een slijter kent die in een dergelijk product geïnteresseerd is.

Er volgt nog een aantal bijstellingen en variaties op het huidige recept. Een daarvan zal ik vervolgens in productie nemen.

Nu we het er over hebben... na mijn endoscopie vandaag mag ik weer alcohol, genoeg geschreven voor vandaag!!!

Niets ernstigs, hoop ik? In ieder geval is een glas goede absint een weldaad voor de ingewanden...

 

wilbert_v (04/22/05 om 18:10:21):

Nee hoor, alles goed! Zeker nu ik weer kan gaan genieten!

 

radioflux (04/23/05 om 00:40:39):

sixela schreef:


Mooie kleur - wel iets te donker voor een jonge absint.


Toch niet donkerder dan de Edouard? Althans voor de louche?

Of is het de gamma-correctie op mijn beeldscherm?

 

Absintbereiding